Data- & Webanalytics

Web analytics is het proces van verzamelen, analyseren en interpreteren van data van een website om de interactie van de bezoekers op de website beter te begrijpen.

Voor vragen:

Meer grip op je marketing?​

Laat je gegevens achter voor een gratis & vrijblijvend kennismakingsgesprek.

*Gegevens worden niet gebruikt voor andere doeleinden.

Conversie data

Door het meten van de juiste KPI’s het rendement van campagnes verhogen

Bezoekersstromen

Patronen herkennen in  bezoekersstromen. 

Privacy

Waarborgen van de juiste eisen omtrent privacy en veiligheid.

Wat is webanalytics?

Webanalytics staat voor het instellen en doormeten van de prestaties van een website en het identificeren van optimalisatiekansen in elke fase van de customer journey. Samen met afdelingen zoals marketing en sales wordt de voortgang tot de bedrijfsdoelen gemeten en het succes van de campagnes bepaald.

Resultaten meten

Door de analytictools op de juiste manier in te stellen kan er kwantitatieve en kwalitatieve websitedata worden gegenereerd (KPI’s). Door deze data te analyseren en juist te interpreteren kan het worden vertaald naar naar unieke inzichten en kansen.

Bruikbare informatie

Juiste interpretaties van analyses op de website kunnen bruikbare informatie voor de onderneming op leveren.  Ondoorzichtige data wordt vertaald naar een duidelijk overzicht van cijfers en statistieken zodat er data gedreven gestuurd kan worden.

Webanalytics voor uw website op orde?

Web analytics kunnen brede data inzichten verschaffen over website bezoekers zoals: bezoekersgegevens, -gedrag, –locaties etc. Door te weten wie de bezoekers zijn en waar ze naar opzoek zijn kan de boodschap beter worden afgestemd op de elke fase van de klantreis. De data kan worden gebruikt om patronen te herkennen in trends, en op basis hiervan weloverwogen besluiten te vormen over hoe de website geoptimaliseerd kan worden.

Data- & webanalytic ondersteuning voor:

  • Google Analytics 4 (Event based tracking)
  • Data analyse
  • Privacy (cookies)
  • Doelgroep analyses
  • Bezoekersstromen
  • Conversiedata
  • First party data

Heb je een vraag of wil je meer informatie? Bel, mail of stuur een WhatsApp

Tools & Technieken

Met behulp van de nieuwste tools worden activiteiten die nodig zijn effectief inzetten. Nieuwe bedrijfsdoelstellingen worden behaald, bestaande resultaten worden verbeterd en er wordt bijgedragen aan de algemene groei en ontwikkeling van het bedrijf.

All round marketing specialist

Digitale marketing wordt begrijpelijk voor ondernemers. Door middel van concrete meetbare inzichten voor het hele team kunnen bedrijfsprocessen in lijn worden gezet om online bedrijfsdoelen te ondersteunen. 

Ondersteuning op strategisch, tactisch en operationeel niveau. De online aanwezigheid verbeteren en vergroten tot het opzetten en uitvoeren van campagnes.  Of het nu gaat meer bezoekers naar de website te trekken, de naamsbekendheid te vergroten of conversies te bevorderen.

Online marketing specialist

De combinatie van een technische achtergrond en een brede kennis van digitale marketing zorgt voor een diepere kennis van zaken.

 

SEO

Zoekmachine optimalisatie

SEA

Zoekmachine reclame

Digitale Strategie

Bedrijfs- en (online)mediaplannen

Wordpress

Efficiënte ontwikkeling van websites

Samenwerken?

Digi Assets ontzorgt ondernemers bij het opzetten en continueren van online activiteiten die bijdragen aan de groei en ontwikkeling van het bedrijf.

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Chat openen
Stel een vraag
Stel gerust een vraag als je er niet uit komt.